יום שני, 20 ביוני 2016

Spore



ספור - בקרוב בנשיונל ג'אוגרפיק הקרוב לביתכם


קונספט די מעניין - המשחק מעביר מיליוני שנים של אבולוציה של זן מסוים, החל משלב התאים ועד כיבוש גלקטי. בינתיים עברתי שני שלבים (שרק הם האבולוציה הפיזית, השאר זה אבולוציה תרבותית).
הראשון הוא שלב התא. בזמן ששוחים בתוך הprimordial soup, צריך לחפש מזון ולהימנע מטורפים. החלק הכיף הוא שאחרי כמות מזון מסוימת (בשרי או צמחוני או אומניבורי - אלה מסלולים שונים) היצור גדל, מה שמעניק נקודת מבט שונה לגמרי על הסביבה. למשל, פתאום היצור ההוא שלא רצית להתעסק איתו הופך להיות באותו גודל כמוך, ויצורים אחרים נהיים קטנים יותר ככה שאפשר אפילו לטרוף אותם.
ככה יש לנו מפלצות נוראיות ומחרידות שעם הזמן הופכות לטריוויאליות. ברקע תמיד אורבים גם יצורים שלאותו זמן נתון הרבה יותר מדי גדולים בשבילך ולכן ניתן רק לראות אותם בקושי ולא לנהל איתם אף אינטרקציה.
החלק הכיף השני מתחיל כשקוראים ליצור נוסף מהזן שלך ומתרבים. בשלב הזה הכביכול אבולוציה מתרחשת, ניתן לשנות את המראה של היצור שלך ולהוסיף לו כל מיני חלקים בעזרת dna points שאוגרים מהמזון. ניתן לאסוף חלקים על ידי ציד יצורים אחרים או מציאת חלקיקי מטאורים בתוך המים.
ככה, בכל שלב היצור שלך יכול להיראות שונה לחלוטין - אפשר לתת לו עיניים מסוג אחר, להוסיף לו קוצים כדי שיוכל לתקוף יצורים אחרים, איבר שיוצר חשמל או רעל, סנפירים בשביל מהירות וכדומה.
היה די משעשע בכל שלב כזה ליצור יצור שנראה 80% שונה מהקודם שלו. Evolution bitch! ככה זה (לא) עובד.
אז אחרי זמן מסוים בשלב הזה, אפשר לעבור לאחד הבא - היצור שלך מצמיח רגליים (וכנראה ריאות?) ועולה אל הקרקע. נחשף בפניך עולם חדש לחלוטין.
היצור שלך מקים קן עם בני מינו ומתחיל לשרוד בסביבה החדשה. אבל כמובן, אתם לא היחידים בעולם - יש עוד שלל זנים (כולל דברים ממש קריפי או מגוחכים) מסביבכם. בשלב הזה אפשר לצאת למסע וללכת לפגוש אותם. ניתן להתחבר איתם וכך להפוך לעמיתים שלהם, או לחילופין לתקוף אותם וכך להכחיד את הזן. לשם כך יש יכולות סוציאליות כמו שירה וכן עוד אפשרויות למתקפה. ניתן גם ליצור פארטי קטן של יצורים שילוו אותך בזמן התחברות\לחימה, גם כאלה מזן אחר שאיתו התיידדת.
כמובן, אספקט האבולוציה עדיין ממשיך במלוא הכוח - אוגרים dna ומוצאים חלקים כדי ליצור את הדור הבא חדש וחזק יותר. בשלב הזה יש גם הרבה יותר חלקים. ככלות הכל, כאן כבר יש רגליים, ידיים, קרניים, נוצות, עלים (?!) ועוד ועוד.
בקיצור גידלתי יצור מעופף עם איברים חדים. הידד לאבולוציה!

2 תגובות:

  1. המשחק נשמע מגניב רצח, חבל רק שאני בספק שיהיה לי כוח לשחק בו עם כל חוסר העניין שלי בגיימינג.
    קשה להאמין שמשחק מקורי ומגניב כל כך ייצא מבית MAXIS, האנשים שרק הולכים והורסים את סדרת 'סימס' עם השנים במקום לשפר (אפילו גרפית זה נראה רע יותר! ג'יזס).

    השבמחק
  2. כמו סימס, מסוג המשחקים שאף פעם כנראה לא יהיה לי סבלנות להתקדם יותר מדי בהם, אבל עניינת ככה שאולי כן אנסה את זה מתישהו בעתיד המאוד רחוק.

    השבמחק